Dňa 8.3.2024 prebehla na pôde Ekonomickej univerzity séria prednášok Analytika očami profesionálov. Organizátorom podujatia bola Katedra štatistiky, Fakulty hospodárskej informatiky spolu so Slovenskou štatistickou a demografickou spoločnosťou, pričom samotné podujatie bolo určené predovšetkým pre študentov Data science v ekonómii ako aj Informačný managment na druhom stupni štúdia. Išlo o dve veľmi zaujímavé témy z praktického hľadiska, ktoré priblížili študentom konkrétne využitie kvantitatívnych metód v praxi analytikov.

Katedra štatistiky v spolupráci s IAB Slovakia a SAS už štvrtý rok vzdeláva študentov 5. ročníka v rámci projektu IAB Univerzita, ktorého cieľom je šíriť „rozumy“ o digitálnom marketingu už medzi študentmi, posunúť im informácie o práci v digitále a možnostiach ďalšieho profesionálneho vzdelávania. To všetko v rámci predmetu Analýza dát v digitálnom marketingu.

Kontakty a konzultačné hodiny členov KŠ nájdete v AiS.
Konzultačné hodiny požadovaného zamestnanca sa vám zobrazia po rozkliknutí detailu profilu.

Statistics for Data Science in Economics I
Statistics for Data Science in Economics II

Študijný program Data science v ekonómii na 2. stupni štúdia na Fakulte hospodárskej informatiky Ekonomickej univerzity v Bratislave od svojho vzniku, t. j. od ak. roka 2022/2023, poskytuje svojim študentom možnosť získať SAS® Specialization Certificate.

Odovzdávanie certifikátov SAS a IAB Univerzita 2022 - skvelý štart do budúcej kariéry

Dňa 7. apríla 2022 koordinátorka SAS Academic Katarína Krausová a predseda správnej rady IAB Slovakia Matej Kolarovský spolu s príslušnými pedagógmi symbolicky osobne odovzdali študentom študijných programov Štatistické metódy v ekonómii a Aktuárstvo certifikáty od spoločnosti SAS Slovakia.

V uplynulých týždňoch študenti 5. ročníka ŠME, v rámci predmetu Štatistické metódy v marketingu, pracovali na projektoch fiktívnych problémov rôznych klientov, ako napríklad: Promo nového produktu Coca Cola Zero Eco; Podpora znalosti a omladenie cieľovej skupiny Alpa krém; Podpora predaja Bonduelle Légumio; a iných. Všetky projekty sa zameriavali na dizajn dotazníka s následnou analýzou dát. Výstupom boli prezentácie návrhu riešenia v skupine, no zároveň, najlepšie vypracovanie (projekt Légumio Bonduelle) dvojica študentiek: Ivana a Dominika následne odprezentovali za odmenu priamo zástupcovi klienta Bonduelle z mediálnej agentúry Mindshare Jurajovi Bacovi (Client Leadership Manager pre Bonduelle). 

Prečítajte si, ako hodnotí prebiehajúci projekt IAB Slovakia.

Sme radi, že sa aktuálny ročník IAB Univerzity stretáva s pozitívnymi ohlasmi.

Ďakujeme všetkým účastníkom a študentom za ich aktivitu!

Ak vás zaujíma:

Využitie analytiky-štatistiky alebo umelej inteligencie v marketingu;

Čo je Influencer marketing;

Ako odhaliť "Fake news";

ale aj veľa iných zaujímavostí zo sveta analytiky, marketingu, trendov ... určite zavítajte na blog Brightminds