Katedra štatistiky v spolupráci so združením pre internetovú reklamu IAB Slovakia a spoločnosťami WPP Media a SAS už piaty rok vzdeláva študentov 5. ročníka v programe Data Science v ekonómii o najnovších trendoch a možnostiach aplikácie štatistických metód v oblasti digitálneho marketingu.
V rámci predmetu Analýza dát v digitálnom marketingu pod vedením Ing. Ondreja Dúžika, PhD. sa stretlo 21 študentov počas uplynulého semestra s 9 odborníkmi (DIMAQ trainers a profesionálmi), ktorí im priblížili tie najaktuálnejšie témy z oblasti digitálneho marketingu.
Najšikovnejší študenti boli ocenení certifikátom od IAB Slovakia, ktorý im určite otvorí dvere do odvetvia digitálneho marketingu. Zároveň hodnotenie z predmetu bolo súčasťou certifikácie SAS Academic Specialization.
Gratulujeme!
Okrem základov digitálneho marketingu, právnej úpravy, prehľadu o display a video reklame sa študenti dozvedeli aj to, ako sa robia prieskumy a akým štýlom sa plánujú marketingové stratégie. No išlo sa aj viac do hĺbky v oblasti Search Engine Marketing, programatického nákupu, AI trendov vo vyhľadávačoch a sociálnych médií, vrátane Influencer marketingu.
Dôkazom toho, že má tento projekt zmysel je hodnotenie samotných študentov:
Filip: “Výborne myslený koncept, ktorý motivuje študentov, keď vidia ako široké spektrum zaberá samotná oblasť.”
Lucia: "“Na projekte IAB Univerzita sa mi páčila najmä jeho praktickosť a prepojenie teórie s reálnymi príkladmi z praxe. Bolo super, že sme mali možnosť pracovať na konkrétnych zadaniach a získali sme cenné skúsenosti, ktoré využijeme aj v budúcnosti. Prednášky boli zaujímavé, dobre zorganizované a lektori boli ochotní podeliť sa o svoje skúsenosti.”
Na praktických cvičeniach sa študenti oboznámili s aplikáciou vybraných štatistických metód v oblasti marketingu s využitím softvéru SAS. Pri vypracovaní praktických zadaní si vyskúšali prácu v skupinách a samozrejme prezentovanie výsledných projektov.
“Cením si, že na hodinách stále vládla dobrá atmosféra. Aj keď to bolo pre študentov náročné obdobie, kedy dokončovali diplomovky a pripravovali sa na štátnice, napriek tomu sa svedomito venovali príprave projektov na každé stretnutie. Prichádzali so zaujímavými kreatívnymi ideami a detailnou analýzou zadaní. Ďakujem im, že si zvolili tento predmet a verím, že sa s viacerými stretneme v praxi.”
Ondrej Dúžik
Koordinátor projektu
WPP Media Slovakia
Katedra štatistiky FHI EU
Aktuálny 5. ročník:
Linkedin: