Katedra štatistiky FHI EUBA, v spolupráci so združením pre internetovú reklamu IAB Slovakia a spoločnosťami SAS InstituteGroupM Slovakiaštvrtý rok vzdeláva študentov 5. ročníka v programe Data Science v ekonómii o najnovších trendoch v digitálnom marketingu a využití štatistických metód v tejto oblasti.

 certif spolocna foto

Najšikovnejším študentom odovzdali certifikáty:
Na foto zľava - dekan Fakulty hospodárskej informatiky prof. Mgr. Erik Šoltés, PhD. a Ing. Ondrej Dúžik, PhD.,
Na foto sprava - zástupcovia združenia IAB Slovakia Ing. Barbora Grausová (DIMAQ & Event manager) a Ing. Matej Kolarovský (predseda správnej rady).

V rámci predmetu Analýza dát v digitálnom marketingu pod vedením Ing. Ondreja Dúžika, PhD. sa stretli študenti počas uplynulého semestra s 12 odborníkmi (DIMAQ trainers a profesionálmi) z 8 spoločností, ktorí im priblížili tie najaktuálnejšie témy z tejto oblasti:

  • Základy digitálneho marketingu; Legislatívne a etické prostredie; Marketing vo vyhľadávačoch (Ondrej Dúžik – Katedra štatistiky FHI EUBA, GroupM Slovakia)
  • Stratégia a plánovanie (Zuzana Čubrík – Digiline)
  • Display reklama (Miroslav Majoroš – GroupM Slovakia)
  • Prieskumy (Barbora Gabrižová & Lucia Bariaková – GroupM Slovakia)
  • Video reklama (Jakub Čederle – Wavemaker)
  • Sociálne médiá a obsahový marketing (Silvia Benčičová – Zenith)
  • Reklamný priestor globálnych platforiem na Slovensku (Matúš Konečný – Aleph)
  • Influencer marketing (Jana Malaga – Contedy)
  • Mobilný marketing & Programmatic (Jozef Šajdík – Dentsu)
  • E-commerce (Filip Feranec & Veronika Matúšková – Publicis Groupe)

Touto cestou sa chceme všetkým lektorom ešte raz veľmi pekne poďakovať.

Najväčším ocenením je však hodnotenie študentov. Z mnohých vyberáme:
Natália: „Páčilo sa mi, že sme mali prednášky inou formou ako na zvyšných predmetoch, pretože išlo z veľkej časti o prepájanie teórie s praxou. Bolo to tým pádom oveľa prínosnejšie a zaujímavejšie. Určite by som prijala viac takýchto predmetov.“
Daniel: „Zaujímavý bol spôsob, akým boli realizované prednášky. Konkrétne tým, že boli zamerané viac prakticky a pomáhalo aj to, že ich prezentovali priamo ľudia, ktorí pracujú v prednášanej oblasti.“

Na praktických cvičeniach sa študenti oboznámili s aplikáciou vybraných štatistických metód v oblasti marketingu s využitím softvéru SAS. Popasovali sa s reálnymi zadaniami, vyskúšali si prácu v skupinách a samozrejme prezentovanie výsledných projektov.  
Veľmi si cením nadšenie a záujem, s ktorým študenti pristupovali ku riešeniu zadaní. Výsledné prezentácie a insighty, s ktorými študenti priebežne vystupovali ma často príjemne prekvapili. Verím, že objavili ďalšiu zaujímavú oblasť využitia analytiky.“
Ondrej Dúžik hodnotil priebeh cvičení.

Jeho slová potvrdzujú opäť aj vyjadrenia študentov ku cvičeniam:
Daniel: „Dosť nám to rozšírilo obzor, keďže bolo ukázané využitie metód, ktoré sme sa naučili nie len na tomto predmete, ale počas celého štúdia. Opäť super prístup, ktorí sa môže počas praxe reálne zísť.“
Michaela: „Najviac sa mi páčilo aktívne zapájanie nás (študentov) do aktivít, prezentácií, riešenie samostatných úloh a následná prezentácia. Takto by som si predstavovala aj iné predmety.“

Najšikovnejší študenti boli ocenení certifikátom od IAB Slovakia, ktorý im určite otvorí dvere do odvetvia digitálneho marketingu. Gratulujeme!

Niekoľko momentov zo semestra:

barbora gabrizova 02 feranec matúšková 01 jakub cederle 02

jana malaga 01 jozef šajdík 01 matus konecny 04

 silvia bencicova 01 zuzana cubrik 03

 

 Viac informácií o projekte IAB Univerzita

 

Ekonomická univerzita v Bratislave za účelom šírenia pozitívneho povedomia a propagácie organizovaných verejných akcií, vyhotovuje obrazové a zvukové záznamy, ktoré zverejňuje na svojej webovej stránke. V prípade výhrad k zverejneným obrazovým a zvukovým záznamom si uplatňujte tieto výhrady písomne na e-mail: . Kompletné informácie k spracúvaniu osobných údajov tu.